بررسی گوشی میانرده ی هوآوی Y8p

یکی دیگر از میانرده های هوآوی که در سال 2020 به بازار آمد گوشی Y8p می باشد که یکی از بهترین میانرده های بازار به حساب می آید ، در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام جزئیات این گوشی میانرده هوآوی بپردازیم پس اگر قصد خرید یک گوشی میانرده خوب و زیبا را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید گوشی هوآوی Y8p

طراحی و ساخت

گوشی هوآوی Y8p نسبت به دیگر میانرده ها تقریبا طراحی زیباتری دارد و به راحتی نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این گوشی حدود 163 گرم وزن و ضخامتی برابر با 7.8 میلی متر دارد که برای یک گوشی میانرده بسیار عالی است. جلوی گوشی صفحه نمایشی بزرگی قرار دارد که حاشیه های بسیار کمی نیز دارد و در بالای این صفحه نمایش یک ناچ قطره ای قرار گرفته که محل دوربین سلفی است. در لبه ی پایینی این گوشی درگاه جک 3.5 میلی متری و درگاه شارژ تایپ c مشاهده می شود.

طراحی هواوی y8p

« فروش ویژه شیائومی رو از دست نده »

گوشی هواوی Y8p در قاب پشتی دارای دوربین اصلی سه گانه است که به صورت عمودی روی یکدیگر قرار گرفته اند. این گوشی در دو رنگ مشکی و کریستالی به بازار عرضه شد که رنگ کرستالی آن زیبایی خاصی دارد که در نور کمی تغییر رنگ را نیز شاهد هستیم. از آنجا که این گوشی از پنل OLED بهره می برد هوآوی تصمیم گرفته تا سنسور اثر انگشت را نیز به زیر صفحه نمایش منتقل کند ، هرچند این نوع سنسور ها باعث زیباتر دیده شدن گوشی می شوند ولی سرعت عملکرد آنها در سطح سنسورهای خازنی نیست و کاربر برای بازکردن قفل گوشی باید حدود 1-2 ثانیه صبر کند در حالی که سنسورهای خازنی کمتر از یک ثانیه عمل می کنند.

رنگهای گوشی Y8p

در لبه ی سمت راست این گوشی دکمه پاور به همراه دکمه های ولوم صدا قرار دارند و در لبه ی سمت چپ تنها درگاه سیمکارت ها و کارت حافظه را مشاهده می کنید که تا 256 گیگابایت را نیز ساپورت می کند ولی متاسفانه جایگاه کارت حافظه این گوشی با جایگاه سیمکارت دوم مشترک است و در صورتی که بخوایید از کارت حافظه استفاده کنید باید قید سیمکارت دوم را بزنید.

صفحه نمایش

هواوی Y8p دارای یک نمایشگر 6.3 اینچی با پنل OLED است که رزولوشنی برابر 1080 در 2400 پیکسل دارد و از نسبت تصویر 20:9 بهره می برد ، این صفحه نمایش دارای تراکم 418 پیکسل در هر اینچ است که واقعا برای یک گوشی میانرده عالیست. این گوشی با این صفحه نمایش با کیفیتی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای تماشای فیلم و عکس و وبگردی است.

صفحه نمایش Y8p

دوربین

گوشی Y8p دارای دوربین سه گانه است که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسل است و دارای فوکوس خودکار نیز می باشد و همچنین یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 120 درجه دارد و در آخر دارای یک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است که بیشتر برای عکسهای پرتره کاربرد دارد. و در قاب جلویی نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد که می تواند با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

Y8p Camera

« بهترین قیمت هندزفری بیسیم در کشور »

دوربین اصلی این گوشی بصورت پیش فرض روی 12 مگاپیکسلی تنظیم شده است و می توان به صورت دستی دوربین را به حالت 48 مگاپیکسلی تغییر داد و همچنین می توان با این گوشی فیلمهایی با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی کیفیت خوبی دارند و در شب نیز عکسهای قابل قبولی را به ثبت می رساند.

کیفیت دوربین گوشی Y8p

سخت افزار و عملکرد

هوآوی چیپست Kirin 710F را برای این گوشی در نظر گرفته است که تعداد زیادی از میانرده های هوآوی و آنر در دو سال اخیر از این چیپست استفاده کرده اند. این چیپست دارای پردازنده ی 8 هسته ای است و همچنین برای کارهای گرافیکی از Mali-G51 MP4 کمک می گیرد که یک پردازنده گرافیکی میانرده به حساب می آید ، این گوشی فقط با حافظه ی 128 گیگابایتی عرضه شده است ولی می توان بین رم 4 و 6 گیگابایتی یکی را انتخاب کرد که پیشنهاد ما به شما خرید این گوشی با رم 6 گیگابایت است زیرا سرعت و قدرت بسیار بهتری نسبت به نسخه ی دیگر دارد. البته حافظه را می توان به وسیله کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت افزایش داد.

سخت افزار گوشی Y8p

« بهترین قیمت تلویزیون شیائومی »

هواوی Y8p با این پردازنده ای که دارد برای انجام کارهای روزانه بسیار عالیست و سرعت و عملکرد خوبی در اجرا برنامه ها و بازی ها دارد ولی در انجام بازیهای سنگین نباید انتظار بالایی از این گوشی داشته باشید.

نرم افزار

گوشی هوآوی Y8p از نسخه 10 اندروید در کنار رابط کاربری EMUI 10.1 بهره می برد ولی متاسفانه این گوشی نیز شامل تحریم های گوگل شده است و از خدمات گوگل پشتیبانی نمی کند و کاربر از برنامه ها و خدمات گوگل مثل گوگل پلی و موتور جستجوی گوگل و ... محروم خواهد بود ولی زیاد جای نگرانی نیست زیرا هوآوی به جای گوگل پلی یه سرویس دیگر با نام اپ گالری در اختیار کاربران قرار داده است ، هرچند کارایی گوگل پلی را ندارد ولی برای شروع بد نیست و همچنین یک موتور جستجو بر روی این گوشی قرار داده با نام Petal Search که قصد دارد آن را جایگزین گوگل کند ولی متاسفانه اصلا این موتور جستجو در حد گوگل نیست.

باتری

هوآوی از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری برای Y8p استفاده کرده است که با انجام کارهای روزانه یک روز دوام می آورد ولی اگر از آن دسته از افراد باشید که کار زیادی با گوشی انجام نمی دهید این گوشی تا دو روز نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت. ولی متاسفانه هوآوی یک شارژر 10 واتی برای این گوشی در نظر گرفته است در حالی که رقبایش از شارژرهای قویتری پشتیبانی می کنند.

باتری گوشی Y8p

بخریم یا نخریم ؟

گوشی هوآوی Y8p طراحی زیبا و خاصی دارد و لبه های خمیده ی قاب پشتی باعث شده تا این گوشی بسیار خوش دست باشد و دارای یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت است که نسبت به دیگر رقبا از کیفیت بالاتری برخوردار است. دوربین این گوشی تصاویر با کیفیتی را ثبت می کند و همچنین از حالت شب نیز پشتیبانی می کند و باتری آن نیز برای یک روز کاربر کفایت می کند وو حتی می تواند تا 2 روز نیز دوام بیاورد.

متاسفانه هوآوی در این گوشی از چیپستی استفاده کرده است که دو سال پیش نیز در میانرده های هوآوی و آنر نیز شاهد آن بودیم و همچنین عدم پشتیبانی از خدمات گوگل یکی از ضعف های بزرگ این گوشی به حساب می آید و کاربر با مشکلات خاصی روبرو است.

اگر به دنبال یک گوشی میانرده  زیبا و با کیفیت هستید و نبود خدمات گوگل مشکلی برایتان ندارد این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر قصد خرید این گوشی را دارید می توانید رجیستر شده با 18 ماه گارانتی از آیبکس موبایل خریداری کنید.

خرید گوشی هوآوی Y8p

 

از اینکه تا انتهای این مقاله با آیبکس موبایل همراه بودید بسیار سپاسگذاریم. لطفا نظر خودتون در مورد این گوشی را با ما به اشتراک بزارید.

لیست قیمت گوشیهای شیائومی

لیست قیمت گوشیهای سامسونگ

لیست قیمت گوشیهای هوآوی

لیست قیمت گوشیهای آنر

لیست قیمت هندزفری بی سیم

لیست قیمت گجت های هوشمند

مطالب آموزشی :

چرا بسته اینترنت ما زود تموم میشه ؟

آیا استفاده از وای فای باعث ایجاد سرطان میشود؟

چطوری بفهمیم گوشیمون ویروسی شده ؟

چطوری بفهمیم شخصی در واتس اپ ما را بلاک کرده ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

راه درآمد میلیونی از یوتیوب

چطوری گوشی اندرویدی را روت کنیم ؟

چطوری از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم ؟

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

تفاوت پک هند و گلوبال در گوشیهای شیائومی

چرا کابل شارژ آیفون زود خراب میشه ؟

چطوری گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟

باید و نباید های گوشی هوشمند

راه تشخیص باتری اصلی از تقلبی

حقیقت هایی در مورد تلفن همراه

بهترین آنتی ویروس های رایگان

 

دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/04/31
    سلام آیا گوشیy8p قابلیت اندروید11هم داره؟
  • کاربر میهمان 1400/02/07
    گوشی من هوای Y8P هستش
    الان حدود دو ماهه خریدم اما زمانی ک مدت طولانی به نت وصل میشم و یا از بعضی از برنامه ها استفاده میکنم پشت گوشی، قسمتی ک دوربین قرار داره گرم میشه، این طبیعیه؟